Sillabus MM,BM və region, 30 s. (az) (2024-2025) 2 sem.
Mülki müdafiə və tibbi biliklərin əsasları kafedrasının 06.02.2025-ci il tarixli
Iclası (Protokol № 7) ilə təsdiqlənmişdir Təsdiq edirəm
Kafedra müdiri: biologiya üzrə fəlsəfə doktoru,
dosent Zamanova Sevda Xasay qızı
Fənn sillabusu
Fənnin adı: |
Mülki müdafiə |
Akademik yarım il: |
2024-2025 II yarımil |
|
|||
|
|||
Fənnə ayrılan saatlar: |
30 |
Tədris forması: (ənənəvi/məsafədən) |
Ənənəvi |
Fənnin krediti: |
3 |
Fənn müəllimi: |
|
Dil səviyyəsi/ Fakültə |
BM və regionşunaslıq |
||
Qrup: Dərs saatları: |
|
Məsləhət saatları |
|
Fənn üzrə qrup rəhbəri: |
b/m Məmmədova Nahidə Məcid qızı |
Fənn müəlliminin email adresi MS Teams hesabı: |
|
Tərtib etdi: müəllimin adı, soyadı, ata adı.
|
|
İmza: |
|
Fənnin təsviri
Mülki müdafiə fənni – ali təhsil müəssisələrinin bakalavr pilləsində əyani təhsil alma formalarında bütün tələbələrə öyrədilməsi məcburi olan fənn sayılır və tədris planlarına xüsusi (məcburi) fənn kimi daxil edilir.
“Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” üzrə proqram Azərbayca Respublikası Prezidentinin 17.04.1998-ci il tarixli 700 sayli fərmani, Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin 25.09.1998-ci il tarixli 193 saylı qərarı, Azərbaycan Respublikası Prezidentinin Fövqəladə Hallar Nazirliyinin yaradılması haqqında 16.12.2005-ci il tarixli 1182 saylı fərmanı və Azərbaycan Respublikas ıFövqəladə Hallar Nazirliyinin əsasnaməsi (19.04.2006-cıil 394 saylı) əsasinda işlənib hazırlanmışdır.
Mülki müdafiə fənninin proqramı Azərbaycan Respublikası Təhsil Nazirliyinin Elmi-Metodik Şurasının F-244 saylı 08.05.2019-cu il tarixli protokolu ilə təsdiq edilmlşdir.
ММ фянни yeni tədris planına görə pedaqoji fakültələrdə бир семестр ярзиндя 30 saaт həcmində tядрис олунур вя yazılı имтащан иля гуртарыр. Semestr ərzində həftədə 2 saat tədris edilir.
Fənnin tədrisinin təşkili
Mövzunun tədrisi məşğələ tipində keçirilir. Məşğələnin əvvəlində tələbələrin davamiyyəti yoxlanır, sillabusda qeyd olunduğu kimi mövzunun əhatə etdiyi məsələlər elan olunur, aktuallığı, məqsədi və planı barədə aydın, düzgün istiqamət və izahat verilir. Məşğələnin mövzusu əvvəlki mövzularla əlaqələndirilir. Tələbələrin diqqəti məşğələnin mövzusuna yönləndirilir, işgüzar mühit yaradılır, mövzunun əhəmiyyəti izah edilir. Mövzunun əhatə etdiyi məsələlər ətrafında təqdimat keçirilir və izahat məqsədilə plakat, cxem və əyani vəsaitlərdən istifadə edilir. İnteraktiv, frontal yolla sorğu və müzakirə aparılır. Məşğələnin gedişində müəllim tələbələrin cavablarını dinləyir, yeri gəldikcə düzəlişlər edir, öz rəyini bildirir, tələbələrin suallarına cavab verir. Müəllim dərs prosesində bütün tələbələrin fəallığını və müstəqilliyini təmin edir, zəif tələbələrin iştirakına şərait yaradır. Məşğələnin sonunda ümumiləşdirmə aparılaraq, tələbələrin bilik səviyyəsi və məşğələ zamanı fəallıq dərəcələri səciyyələndirilərək qiymətləndirilir və jurnalda qeyd edilir.
MM fənninin tядрисинin мягсядляри
Tələbələrin maarifləndirilməsinin əsas məqsədi təhlükə, qəza, fəlakət və təbii fəlakətlərin baş verməsi, hərbi əməliyyatların aparılması və ya bu hərəkətlər nəticəsində yaranmış təhlükələr, habelə gündəlik fəaliyyətlər zamanı məcburi vəziyyətlərə hazırlamaq üçün bilik və bacarıqların müəyyən səviyyəsini öyrətmək, tələbələrə gələcək fəaliyyətlərində mülki müdafə sahəsində nəzəri biliklər və praktiki vərdişlər aşılamaqdır. Дилляр университетинин тялябяляри ясасян педагожи фяалиййятя щазырландыглары цчцн вя эяляъяк иш йерляри эениш аз йашлы ящали груплары арасында олдuьuна эюря, илк нювбядя онлар ФЩ заманы щансы давраныш гайдаларыны билмяк лазым олдуьуну мцкяммял билмяли, шяраитдян асылы олараг щансы ардыъыллыгла риайят олунмасыны дягиг йериня йетирмялидирляр.
ММ фянниниn vəzifələri:
-Fövqəladə hallar zamanı təhlükəsizliyin təmin edilməsində aidiyyatı orqanların və vətəndaşların üzərinə düşən vəzifələri;
- fərdi və kollektiv mühafizə prinsipləri, təcili təxliyyə və bərpa tədbirlərini:
-dinc və müharibə dövrlərindəki fövqəladə hallarda fəaliyyət göstərmək bacarıqlarına və əməli vərdişlərə yiyələnmək;
MM fənni üzrə təlim nəticələri:
Bu fənnin mənimsənilməsi nəticəsində tələbələrdə formalaşan bilik və bacarıqlar aşağıdakılardır:
· Sülh və muharibə dövründə инсан саьламлыьына мянфи тясир едя биляъяк фювгяладя щаллары araşdırır.
- Baş verə biləcək mümkün фювгяладя щаллар zamanı давраныш гайдаларыны araşdırır, təhlil edir.
- Kцтляви гырьын силащлары (nüvə, kimyəvi, bioloji, müasir adi qırğın) тятбиги заманы илкин давраныш гайдаларыны izah edir, илкин йардым тядбирляриni nümayış edir.
- Köçürmə və yerləşdirmə tədbirlərini müqayisə edir.
- Fövqəladə hallar zamanı xilasetmə işlərinin təşkili və davranış qaydalarını təsnif edir və əlaqələndirir.
- Fярди мцщафизя васитяляри, онлардан истифадя гайдаларыны nümayiş edir.
- Dinc və müharıbə dövründə əhalinin mühafizəsinin xüsusiyyətlərini təhlil edir.
Гиймятляндирмя meyarları və mərhələləri.
Biliyin qiymətləndirilməsi – tələbələrin bilik səviyyəsinin tədris proqramında təsvir edimiş etalon göstəriciləri ilə müqayisə olunmasıdır. Qiymətləndirmənin məqsədi—tələbələrin mənimsəmə fəaliyyətinin stimulə edilməsinə yönəlmişdir. Qiymətləndirmə bal-hərif sistemi ilə həyata keçirilir.
Qiymətləndirmə mərhələləri və meyarları ADU-nun Elmi şurasının 28 fevral 2024-cü il tarixli qərarı ilə təsdiq edilmişdir. Konkret fənn üzrə semestr ərzində toplanmış balın miqdarına görə təhsil alanların biliyi 100 ballıq sistem ilə aparılır. Yekun qiymət 50+50 prinsipi ilə aparılır, yəni tələbələrin məşğələlərdəki cavabı və imtahan cavabı.
Semestr ərzində tələbə nailiyyətinin qiymətləndirilməsi
0 bal - mövzu ilə bağlı heç bir bilik və fəaliyyət yoxdur;
1 bal - tələbə keçirilmiş materialı yalnız xatırlayır;
2 bal - tələbə keçirilmiş materialı xatırlayır və müəllimin müdaxiləsi ilə bir və ya iki sözlə cavablandırır;
3 bal - tələbə keçirilmiş materialı tanış əlamətlərə görə qismən izah edir;
4 bal - tələbə keçirilmiş və qismən mənimsədiyi materialdan istifadə edərək məlum yollarla və ya müəllimin verdiyi təlimatlara əsasən yazılı və şifahi tapşırıqları qismən həll edir;
5 bal – tələbə keçirilmiş və mənimsədiyi materialdan istifadə edərək müstəqil şəkildə hazırlanmış qaydalara əsasən şifahi və yazılı tapşırıqları orta səviyyədə həll edir;
6 bal - tələbə verilən məlumatla öz düşüncələri arasında əlaqə yaradır, cütlərlə və qruplarla iş zamanı yazılı və şifahi ünsiyyət quraraq materialın şərhini verir;
7 bal - tələbə keçirilmiş materialın xarekterik əlamətlərini təyin edir, fərqləndirir, mövzunun analitik təhlilini aparır;
8 bal - tələbə cavabını planlaşdırıb təşkil edir, cavabını təsdiq etmək üçün fərziyyə irəli sürür, audio-vizual materiallarla keçirilmiş mövzunun strukturunu dəyişir, öyrənmə strategiyalarını və öyrənmə hədəflərini müəyyənləşdirir;
9 bal - tələbə keçirilmiş materialla əlaqədar qərarları, yanaşmanı, problemi dəyərləndirir, üstünlükləri və çatışmazlıqlara müstəqil fikir bildirir, İKT-dən istifadə edərək müstəqil öyrənmə modelini təyin edir;
10 bal - tələbə keçirilmiş materialla əlaqədar mühakimə xarakterli və tənqidi fikir yürütməklə öz mövqeyini əsaslandırır, innovativ və yaradıcı düşünmə bacarıqlarını İKT-dən yararlanmaqla tətbiq edir, auditoriyadaxili və auditoriyadankənar fəaliyyətlər üzrə öyrənmə hədəflərini əsaslandırır.
Yekun imtahanda qiymətləndirmə meyarı üzrə balların hesablanması qaydası
0 bal - Suala cavab verməyib.
1 bal – Ciddi səhvlərə yol verərək sualı səthi cavablandırıb (yadda saxlamaq (bilik) - hafizəyönümlü).
2 bal – Cavabında catışmazlıqlar var, yalnız mövzu ilə bağlı terminləri, anlayışları qeyd edib (yadda saxlamaq (bilik) - hafizəyönümlü).
3 bal – Sualı cavablandıran zaman yalnız mövzunun məzmunu ilə bağlı ümumi xarakterli məlumatlar verir (yadda saxlamaq (bilik) - hafizəyönümlü).
4 bal - Sualı cavablandıran zaman əlavə nümunələr göstərməklə mövzunun məzmununu öz sözləri ilə qismən təsvir edir (anlamaq - məntiqi təfəkkür).
5 bal - Sualı cavablandıran zaman əlavə nümunələr göstərməklə mövzunun məzmununu öz sözləri ilə tam təsvir edir (anlamaq - məntiqi təfəkkür).
6 bal – Mövzunun mahiyyətini açıqlayır və müəyyən nəticələr əldə etmək üçün məzmunla bağlı biliklərini praktik tətbiq edir, qoyulmuş problemin həlli yollarını müəyyənləşdirir (tətbiq etmək - məntiqi təfəkkür).
7 bal – Mövzunun mahiyyətini açır və qoyulmuş problemin həlli zamanı ümumi xarakterli səhvlərə yol verir (təhlil etmək - məntiqi təfəkkür)
8 bal - Mövzunun mahiyyətini açır, qoyulmuş problemin əhatəli təhlilini verir (təhlil etmək - məntiqi təfəkkür)
9 bal - Mövzunun mahiyyətini geniş şəkildə açır, qoyulmuş problem haqqında mühüm qərarlar verir, məsələyə münasibət bildirir və öz mövqeyini hərtərəfli şəkildə əsaslandırır (dəyərləndirmək - tənqidi təfəkkür)
10 bal - Mövzunun mahiyyətini dəqiq və hərtərəfli şəkildə açır, qoyulmuş problem haqqında mühüm qərarlar verir, mühakimə xarakterli fikirlər irəli sürür, öz mövqeyini hərtərəfli şəkildə əsaslandır və kreativ yanaşma nümayiş etdirir. (yaratmaq - yaradıcı təfəkkür)
Qiymətləndirmə komponentləri
Tapşırıq növü: test, layihə, referat, şifahi sorğu və s.
Məşğələlərdə aktiv iştirak (cari qiymətləndirmə) 30 bal
Qiymətləndirmə mərhələləri:
Cari qiymətləndirmə - 20 bal
Kollokvium (Aralıq imtahan) -10 bal
Davamiyyət - 10 bal
Sərbəst iş- 10 bal
Cəmi: 50 bal
İmtahan (Yekun qiymətləndirmə) - 50 bal
Kollokvium (Aralıq imtahan)
Aralıq qiymətləndirmə kursun sonunda aparılır və onun təşkili forması mövcud şəraitə uyğun olaraq dəyişə bilər.
Təhsil alanların imtahana qədər topladığı bal 50 (bal), imtahanda topladığı bal 50 (bal) olaraq hesablanır
İmtahan sillabusda təsvir olunmuş mövzuları əhatə edən suallar ilə şifahi olaraq təşkil olunur, yekun qiymətin 50%-ni təşkil edir.
Tarix imtahan cədvəlində qeyd olunur
Keçirilmiş məşğələlərin 25%-ndə iştirak etməmiş tələbələr həmin fəndən imtaha buraxılmırlar.
Yazılı imtahan zamanı 17 baldan aşağı qiymət alan tələbələr və qeyri-kafi ilə qiymələndirilmiş tələbələr imtahan verməmiş sayılır.
Yazılı imtahan və fənn üzrə semestr ərzində toplanmış balın yekun miqdarı 51 baldan aşağı olan hallarda tələbələr imtahan verməmiş sayılır.
Müsbət qiymət almış tələbə fənn üzrə müəyyən olunmuş krediti qazanır.
* 07-11.04.2025-cü il tarixində kollokvium təyin olunur.
Sərbəst iş üçün mövzuların yerinə yetirilməsinə aid metodik göstərişlər təliminin auditoriya saatlarının məhdud olmasını nəzərə alaraq, tələbələrə müstəqil işləmək üçün fərdi iş mövzuları təklif olunur.
Tələbələr tərəfindən əldə edilən bilik və bacarıqları möhkəmləndirmək üçün sərbəst mövzularda fərdi iş tədris proqramına daxil edilmişdir.
Fərdi iş tələbə tərəfindən təlim proqramının sonuna qədər hazırlanmalı və müdafiə olunmalıdır.
Fərdi iş mövzuları tədris proqramında olan mövzulara uyğun olaraq müəllim tərəfindən seçilir. Tələbələr fərdi iş mövzusunu təqdim olunan ümumi siyahıdan özü seçir.
Fərdi işi yazmağa hazırlıq ədəbiyyatın seçilməsi və biblioqrafik siyahıdan başlayır. Sonra yığılmış material tədqiq edilir, müəllimin məsləhəti ilə planı (məzmunu) tərtib edilir. Bundan sonra plana uyğun olaraq elmi məqalələrin tərtib edilməsinə dair tələblərə uyğun olaraq mətni yazılır və ya prezentasiya hazırlanır.
Tələbə fərdi işin məzmunu öyrənilən problemi tam olaraq açmağa çalışır və onun ziddiyyətli aspektlərini göstərir. Tələbə mövzu barədə müxtəlif fikirləri ümumiləşdirir və əsas fikiri əsaslandırır. Nəticə bölməsində isə tədqiq olunan problemlə bağlı fikirlərini ifadə edir.
Sərbəst işlər fərdi və cütlərlə layihə şəkilində aparılır, hər bir tələbənin fəaliyyəti ayrılıqda qiymətləndirilir.
Sərbəst işin təşkili forması əvvəlcədən (referat, təqdimat, mühazirə, test) müəyyən edilir və tələbə seçimi sərbəstdir, təqdim etmək üçün son tarix (15.05.2025) təyin edilir. Sərbəst işlər üçün mövzuların siyahısı əvvəlcədən sillabusda qeyd olunur.
Semestr nəticəsinə görə qiymətləndirmə şkalası:
(imtahan və imtahana qədər toplanan ballar əsasında)
Ballar |
Qiymət |
Hərfi işarəsi |
0-50 |
Qeyri-kafi |
F |
51-60 |
Qənaətbəxş |
E |
61-70 |
Kafi |
D |
71-80 |
Yaxşı |
C |
81-90 |
Çox yaxşı |
B |
91-100 |
Əla |
A
|
MM üzrə sərbəst – fərdi işlərin siyahısı
1. AR ərazisində baş verə biləcək təbii xarakterli FH
2. AR ərazisində baş verə biləcək ekoloji xarakterli FH
3. AR ərazisində baş verə biləcək Tехноэен xarakterli FH
4. Respublika ərazisində torpağın neft və neft məhsulları ilə çirklənməsi
5. Bakı şəhərində atmosfer havasını çirkləndirən mənbələr
6. Respublika ərazisində torpağı çirkləndirən mənbələr (məişət tullantıları, pestisidlər və s.)
7. Sosial-siyasi təhlükələr (demoqrafik problemlər, qida çatışmazlığı, dini və etnik zəmində baş verən toqquşmalar)
8. Atmosferin (mühitin) tərkibi və xassələrinin dəyişməsi ilə əlaqədar FH
9. Yerin (torpağın, yer təkinin və səthinin) vəziyyətinin dəyişməsi iə əlaqədar FH
10. Hidrosferin (su mühitinin) vəziyyətinin dəyişməsi ilə əlaqədar FH
11. Biosferin vəziyyətinin dəyişməsi ilə əlaqədar FH
12. Zərbə dalğasının insanlara, qurğulara və texnikaya təsirinin xüsusiyyətləri
13. İşıq şüalanması: infraqırmızı, ultrabənövşəyi və görünən işıq şüalarının insan orqanizminə təsiri və təhlükəsizlik həddi
14. Nüfuzedici radiasiya: alfa, beta, qamma və neytron şüalanması
15. Radioaktiv zəhərlənmə. Radiasiya təhlükəsizliyinin norması, radioaktiv zəhərlənmənin insanlara təsiri
16. Elektromaqnit impulsu, xüsusiyyətləri, insan orqanizminə, elektron cihazlarına, tərtibatlara təsiri
17. İonlaşdırıcı şüaların bioloji təsir xüsusiyyətləri. Şüa xəstəliyi, dərəcələri, inkişaf dövrləri, ilk yardım, müalicəsi, profilaktikası
18. Müasir dövrdə ionlaşdırıcı şüalanma mənbələri, sülh dövrü üçün təhlükəsiz dozalar: müasir dövrdə müasir şüalanma mənbələrinin əhalinin sağlamlığına təsiri
19. Müasir dövrdə Bактериоложи силащ
20. Müasir dövrdə Kimyəvi силащ
21. Müasir dövrdə xəbərdarlıq siqnallarının verilmə mənbələri
22. Sosial siyasi xarakterli, təxribat və terror xarakterli təhlükələr zamanı əhalinin xəbərdar edilməsi
23. Mühafizə qurğularının növləri: sığınacaqlar, radiasiya əleyhinə daldalanacaqlar, sadə daldalanacaqlar
24. Radiasiya əleyhinə daldalanacaqlar.
25. Sadə daldalanacaqlar: təşkili və mühafizəsi
26. Köçürmə tədbirlərinin mahiyyəti, köçürmə tədbirlərinin planlaşdırılması və həyata keçirilməsinin təşkili
27. Əhalinin köçürülmə zamanı davranışı.
28. Təhlükəsiz zona: ona verilən tələblər
29. Tənəffüs üzvlərini mühafizə edən vasitələr
30. Dərinin mühafizə vasitələri: izoləedici və süzücü, əlaltı vasitələr. Müasir dövrdə istifadə olunan mühafizə vasitələri
31. Tibbi mühafizə vasitələri
32. Fövqəladə hallar zamanı şəraitin qiymətləndirilməsi, proqnoz və kəşfiyyat üsulu: aparılması, nəticələrin analizi
33. Nüvə zədə ocağında aparılan xilasetmə işləri; əhalinin davranışı
34. Radiasiya təhlükəli obyektlərdə zərərsizləşdirilmənin növləri: deqazasiya, dezaktivasiya, tam və qismən sanitariya təmizlənməsi.
35. Kimyəvi zədələnmə ocağında təxirəsalınmaz tədbirlər və xilasetmə işləri
36. Bakterioloji zədələnmə ocağında aparılan xilasetmə və digər təxirəsalınmaz tədbirlərin təşkili və əhalinin davranışı
37. Əhalinin və mülki müdafiə dəstələrinin şəxsi heyətinin mənəvi psixoloji hazırlığının mahiyyəti və psixoloji hazırlığın əsas məqsədləri
38. MM sistemində mənəvi –psixoloji hazırlığın forma və metodları
Tədris və təlim metodları:
1.İnteraktiv mühazirə, müzakirə, dikussiya, debatların təşkili
2. Qısa Video material, əyani vəsaitlər, plakat və sxemlər
Xüsusi qayğıya ehtiyacı olan tələbələrlə iş:
Bütün tələbələr bərabər öyrənmə, özünü ifadə və özünü tənqidetmə imkanları yaradılması məqsədilə müəllim inklyuzivliy təmin etməli, nailiyyət və müvəfəqiyyətin əldə oıunmasına şərait yaratmalı, tələbəni həvəsləndirməli, müəllim tələbə, tələbə -müəllim münasibətlərini pozitiv şəkildə qurmalı, uğurlr və uğursuz cəhətləri müəyyənləşdirmək üçün əks-əlaqə yaratmalı, müvafiq qeydiyyat aparmalı, fərdi tələbat və öyrənmə imkanalrını nəzərə alaraq müxtəlif təlim resurslarından istifadə etməli, tələbələrin təlim ehtiyacları müəyyənləşdirməli və kurs üzrə məşğələlərin planlaşdırılmasında nəzərə alınmalıdır. Xüsusi qayğıya ehtiyacı olan tələbələrə fərdi təlim planı hazırlamalıdır.
Kurs/təlim proqramının qiymətləndirmə forması. Kurs haqqında tələbə rəyi
Qrup - №
Tarix: 25.12.2024
Mühazirəçi: baş müəllim
Kursun sonunda tələbələrin rəy sorğusu aşağıdakı formalarda aparıla bilər:
Sinifdə əks-əlaqə
Onlayn sorğu
Poçt vasitəsilə
Rəylər anonimdir, tədrisimizi təkmilləşdirmək üçün rəyinizə ehtiyacımız var
1. Dərslərin atmosferi?
çox yaxşı, yaxşı, çox yaxşı deyil, heç xoşuma gəlmədi
2. dərslərin tempi?
çox sürətli, çox yaxşı, uyğun, çox yavaş
3. İstifadə olunan materialları (iş vərəqləri, PowerPoint və s.) necə qiymətləndirdiniz?
çox yaxşı, yaxşı, çox yaxşı deyil, heç xoşuma gəlmədi
4. Bu kursu başqalarına tövsiyə edərdinizmi?
Bəli, mütləq! Bəli! Yox! Mütləq yox!
5. Gözləntiləriniz doğrulduldumu?
Bəli, Xeyr, Heç
6. Hansı tədris metodlarına üstünlük verirsiniz:
üz-üzə/onlayn?
7. Kurs materiallarının keyfiyyəti?
çox yaxşı, yaxşı, çox yaxşı deyil, heç xoşuma gəlmədi
Şərh və təkliflər:
Ədəbiyyat
1.S.Zamanova, N.Məmmədova :”Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” (Mülki müdafiə) 2016.
2. S.Zamanova, N.Məmmədova : Mülki müdafiə və ”Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” 2021 (yenilənmiş varıant)
3.H.O.Ocaqov “Mülki müdafiə” 2000 il.
4.H.O.Ocaqov “Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” 2002.
5. Panaseya.az sayt. İnternet resursları
Mülki müdafiə PDF
Kursun məzmununun müfəssəl təsviri
Həftə |
saat |
Мювзунун ады |
Mövzuya aid bölmələr |
Təlim nəticələri |
Oxu materialı |
|
|
Fювгяладя щалларда щяйат фяалиййятинин тящлцкясизлийи - Мцлки мцдафия |
|||
1 |
2 |
М-1 Мцасир шяраитдя мцлки мцдафиянин məqsəd вя вязифяляри Фювгяладя щаллар заманы ящалинин мцщафизясинин ясас цсуллары вя принсипляри MM dəstələri və xidmətləri |
Mülki müdafiə sisteminin Azərbaycan Respublikasında yaranması. Fövqəladə hallar zamanı mülki müdafiənin məqsədləri və vəzifələri. Mülki müdafiənin prinsipləri. Фювгяладя щаллар заманы ящалинин мцщафизясинин ясас цсуллары. Azərbaycan Respublikası ərazisinin mülki müdafiə üzrə zonalara, mülki müdafiə üzrə şəhərlərin qruplara bölünməsi və ən mühüm təsərrüfat obyektlərinə mülki müdafiə üzrə dərəcələrin verilməsi MM dəstələri və xidmətləri. |
Fövqəladə hallar zamanı mülki müdafiənin məqsədlərini, vəzifələrini, prinsiplərini və ящалинин мцщафизясинин ясас цсулларыnı araşdırır və təhlil edir. MM üzrə dərəcələrin verilməsi qaydalarını şərh edir. MM dəstələrini qruplaşdırmağı bacarır, MM xidmətlərinin vəzifələrini təhlil edir.
|
S.Zamanova, N.Məmmədova :”Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” (Mülki müdafiə) 2016. H.O.Ocaqov “Mülki müdafiə” 2000 il. H.O.Ocaqov “Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” 2002. R.N.Soltanov, N.İ..Mirzəyev, F.Ə.Məmmədova. Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi və tibbi biliklərin əsasları. 2019 PDF. Panaseya.az sayt |
|
|
М-2 Fövqəladə halların (hadisələrin) təsnifatı və onların xarakteristikası (16 saat) |
|||
2 |
2 |
М-2.1 Fövqəladə halların тяснифатı. Tехноэен характерли ФЩ. |
FH anlayışı. FH zədələyici amilləri. Fövqəladə halların müxtəlif kateqoriyalara görə təsnifatı Texnogen mənşəli fövqəladə hallar: yaranma səbəbləri, insan orqanizminə və ətraf mühitə təsiri. Texnogen mənşəli fövqəladə hallar zamanı əhalının davranışı. Azərbaycan Respublikası ərazisində baş verə biləcək texnogen xarakterli FH. |
FH zədələyici amillərini və təhlükəli amilləri fərqləndirir. Fювгяладя щаллар йарандыгда илкин давраныш гайдаларыны, щансы гцввялярин бу ишя ъялб олуна биляъяйини, илкин олараг щансы тядбирлярин эюрцлмяси ардыъыллыглığını müzakirə edir. Azərbaycan Respublikası ərazisində baş verə biləcək texnogen xarakterli FH növlərini müqayisə edir və baş verən zaman davranış qaydalarını təsvir edir. |
S.Zamanova, N.Məmmədova :”Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” (Mülki müdafiə) 2016. H.O.Ocaqov “Mülki müdafiə” 2000 il. H.O.Ocaqov “Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” 2002. R.N.Soltanov, N.İ..Mirzəyev, F.Ə.Məmmədova. Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi və tibbi biliklərin əsasları. 2019
PDF. Panaseya.az sayt |
3 |
2 |
М-2.2 Tябии фялакятляр. |
Təbii mənşəli fövqəladə hadisələrin təsnifatı. Təbii fəlakətlərin insan orqanizminə və ətraf mühitə təsiri. Təbii mənşəli fövqəladə hallar zamanı əhalının davranışı. Azərbaycan Respublikası ərazisi üçün səciyyəvi olan təbii mənşəli FH |
Təbii fəlakətlərin insan orqanizminə və ətraf mühitə təsirinin fəsadlarını araşdırır. Təbii mənşəli fövqəladə hallar zamanı əhalının davranışı qaydalarını şərh edir. |
S.Zamanova, N.Məmmədova :”Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” (Mülki müdafiə) 2016. H.O.Ocaqov “Mülki müdafiə” 2000 il. H.O.Ocaqov “Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” 2002. R.N.Soltanov, N.İ..Mirzəyev, F.Ə.Məmmədova. Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi və tibbi biliklərin əsasları. 2019 PDF. Panaseya.az sayt |
4 |
2 |
М-2.3 Еколожи характерли фювгяладя щаллар. |
Ekoloji xarakterli fövqəladə hallar: təsnifatı. Atmosferin (mühitin) tərkibi və xassələrinin dəyişməsi ilə əlaqədar FH Yerin (torpağın, yer təkinin və səthinin) vəziyyətinin dəyişməsi iə əlaqədar FH Hidrosferin (su mühitinin) vəziyyətinin dəyişməsi ilə əlaqədar FH Biosferin vəziyyətinin dəyişməsi ilə əlaqədar FH |
Ekoloji xarakterli fövqəladə halları təsnif edir, baş vermə səbəblərini təhlil edir, hadisələrin nəticələrini araşdırır.
|
S.Zamanova, N.Məmmədova :”Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” (Mülki müdafiə) 2016. H.O.Ocaqov “Mülki müdafiə” 2000 il. H.O.Ocaqov “Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” 2002. R.N.Soltanov, N.İ..Mirzəyev, F.Ə.Məmmədova. Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi və tibbi biliklərin əsasları. 2019 PDF. Panaseya.az sayt |
5 |
2 |
М-2.4 Сосиал-сийаси характерли фювгяладя щаллар. |
Sosial siyasi xarakterli fövqəladə hallar: təsnifatı. Sosial xarakterli FH: təsnifatı. Siyası xarakterli FH: təsnifatı
|
Sosial siyasi xarakterli fövqəladə halların təsnif edir, baş vermə səbəblərini təhlil edir, hadisələrin nəticələrini araşdırır.
|
S.Zamanova, N.Məmmədova :”Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” (Mülki müdafiə) 2016. H.O.Ocaqov “Mülki müdafiə” 2000 il. H.O.Ocaqov “Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” 2002. PDF. R.N.Soltanov, N.İ..Mirzəyev, F.Ə.Məmmədova. Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi və tibbi biliklərin əsasları. 2019 Panaseya.az sayt |
6 |
2 |
М-2.5 Мцщарибя дюврцндя баш верян фювгяладя щаллар: Нцвя силащы |
Nüvə silahı və Nüvə silahının zədələyici amilləri: -Zərbə dalğası: əmələ gəlməsi: insanlara, qurğulara və texnikaya təsiri. -İşıq şüalanması: infraqırmızı, ultrabənövşəyi və görünən işıq şüalarının insan orqanizminə təsiri. -Nüfuzedici (ionlaşdırıcı) radiasiya (alfa, beta, qamma və neytron şüalanması). Şüa xəstəliyi, dərəcələri, inkişaf dövrləri, ilk yardım, profilaktikası. -Radioaktiv zədələnmə. Radioaktiv zədələnnmə zonaları, radioaktiv zəhərlənmənin ətraf mühitə təsiri. -Elektromaqnit impulsu. Nüvə zədələnmə ocağında əhalinin davranışı |
Nüvə silahı və zədələyici amillərini, insanlara təsirinin nəticələrini təhlil edir və ilk yardım tədbirlərini şərh edir. Nüvə zədələnmə ocağında əhalinin davranış qaydalarını təhlil edir. Şüa xəstəliyinin dərəcələrini, inkişaf dövrlərini, ilk yardım tədbirlərini, profilaktikasını açıqlayır.
|
S.Zamanova, N.Məmmədova :”Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” (Mülki müdafiə) 2016. H.O.Ocaqov “Mülki müdafiə” 2000 il. H.O.Ocaqov “Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” 2002. R.N.Soltanov, N.İ..Mirzəyev, F.Ə.Məmmədova. Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi və tibbi biliklərin əsasları. 2019 PDF. Panaseya.az sayt |
7 |
2 |
М-2.6 Кимйяви силащ |
Kimyəvi silah. Kimyəvi silah məqsədilə işlədilən zəhərləyici maddələrin təsnifatı (sinir-iflicedici, boğucu, dəri-zədələyici, ümum zəhərləyici, qıcıqlandırıcı və psixokimyəvi), insan orqanizminə təsiri, ilk yardım. Güclü təsirli zəhərləyici maddələr (GTZM), güclü təsirli zəhərləyici maddələrin (ammonyak, dəm qazı, xlor, sulfat turşusu), insan orqanizminə təsiri, ilk yardım. Kimyəvi silahla zədələnmə ocağında əhalinin davranışı |
Kimyəvi silah məqsədilə işlədilən zəhərləyici maddələrin təsnif edir, insan orqanizminə təsirini təhlil edir, ilk yardım etməyi nümayiş edir. GTZM-in insan orqanizminə təsirini təhlil edir, ilk yardım etməyi nümayiş edir. Kimyəvi silahla zədələnmə ocağında əhalinin davranışı qaydalarını şərh edir. |
S.Zamanova, N.Məmmədova :”Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” (Mülki müdafiə) 2016. H.O.Ocaqov “Mülki müdafiə” 2000 il. H.O.Ocaqov “Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” 2002. R.N.Soltanov, N.İ..Mirzəyev, F.Ə.Məmmədova. Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi və tibbi biliklərin əsasları. 2019 PDF. Panaseya.az sayt |
8 |
2 |
M-2.7 Bактериоложи силащ |
Bakterioloji silah. Bakterioloji silah məqsədilə işlədilən xəstəliktörədici mikroorqanizmlər (bakteriyalar, viruslar, göbələklər), toksinlər. Bakterioloji zədələnmə ocağında aparılan mühafizə tədbirləri: karantin və observasiya. Bakterioloji silahla zədələnmə ocağında əhalinin davranışı |
Bakterioloji silah məqsədilə işlədilən xəstəliktörədici mikroorqanizmləri, toksinlərin təsirini müzakirə edir. Aparılan mühafizə tədbirlərini karantin və observasiya rejimlərini fərqləndirir və təhlil edir. Zədələnmə ocağında əhalinin davranışı qaydalarını şərh edir. |
S.Zamanova, N.Məmmədova :”Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” (Mülki müdafiə) 2016. H.O.Ocaqov “Mülki müdafiə” 2000 il. H.O.Ocaqov “Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” 2002. R.N.Soltanov, N.İ..Mirzəyev, F.Ə.Məmmədova. Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi və tibbi biliklərin əsasları. 2019 PDF. Panaseya.az sayt |
9 |
2 |
M-2.8 Мцасир ади гырьын васитяляри |
Müasir qırğın vasitələri: təsnifatı (yandırıcı, dağıdıcı, geofiziki, optik, akustik, psixoloji) insanlara zədələyici təsiri. Ən müasir silahlar. Müasir qırğın vasıtələrindən istifadə zamanı əhalinin davranışı |
Müasir qırğın vasitələrinin təsnif edir, zədələyici təsirlərini araşdırır. Ən müasir silahların təsirini müqayisə edir. Müasir qırğın vasıtələrindən istifadə zamanı əhalinin davranışı qaydalarını təhlil edir. |
S.Zamanova, N.Məmmədova :”Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” (Mülki müdafiə) 2016. H.O.Ocaqov “Mülki müdafiə” 2000 il. H.O.Ocaqov “Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” 2002. R.N.Soltanov, N.İ..Mirzəyev, F.Ə.Məmmədova. Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi və tibbi biliklərin əsasları. 2019 PDF. Panaseya.az sayt |
|
|
М-3 |
Фювгяладя щаллар заманы ящалинин мцщафизясиnin təşkili (12 saat) |
|
|
10 |
2 |
М-3.1 Fövqəladə halların qarşısının alınması. Ətraf mühitin vəziyyətinə müntəzəm müşahidə və nəzarətin təşkili. Mülki Müdafiə sistemində rabitə və xəbərdarlığın təşkili. Хəbərdarlıq siqnalları |
Fövqəladə hallar zamanı şəraitin qiymətləndirilməsi, proqnoz və kəşfiyyat üsulu. Radiasiya, kimyəvi və bakterioloji şəraitin qiymətləndirilməsi Мцлки Мцдафия системиндя рабитянин вя хябярдарлыьын тяшкили. Mülki müdafiə siqnalları və əhalinin davranış qaydaları. Müasir dövrdə xəbərdarlıq siqnallarının verilmə mənbələri |
Fövqəladə hallar zamanı şəraitin qiymətləndirilməsini, proqnoz və kəşfiyyat üsullarını yerinə yetirməyi bacarır. Мцлки Мцдафия системиндя рабитянин вя хябярдарлыьын тяшкилиni bacarır. Mülki müdafiə siqnalları verilən zamanı əhalinin davranış qaydalarını təhlil edir. |
S.Zamanova, N.Məmmədova :”Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” (Mülki müdafiə) 2016. H.O.Ocaqov “Mülki müdafiə” 2000 il. H.O.Ocaqov “Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” 2002. R.N.Soltanov, N.İ..Mirzəyev, F.Ə.Məmmədova. Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi və tibbi biliklərin əsasları. 2019 PDF. Panaseya.az sayt |
11 |
2 |
Əhalinin daldalanmasının təşkili |
Kollektiv mühafızə qurğularının təsnifatı: sığınacaq, radiasiya əleyhinə daldalanacaq (RƏD) və sadə daldalanacaq Kollektiv mühafizə qurğuları və onlardan istifadə qaydaları Mühafizə qurğularında əhalinin davranışı |
Kollektiv mühafızə qurğularının təsnifatını sığınacaq, radiasiya əleyhinə daldalanacaq (RƏD) və sadə daldalanacaqları ayırd etməyi bacarır. Kollektiv mühafizə qurğuları və onlardan istifadə qaydalarını müzakirə edir. Mühafizə qurğularında əhalinin davranışını təhlil edir. |
S.Zamanova, N.Məmmədova :”Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” (Mülki müdafiə) 2016. H.O.Ocaqov “Mülki müdafiə” 2000 il. H.O.Ocaqov “Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” 2002. R.N.Soltanov, N.İ..Mirzəyev, F.Ə.Məmmədova. Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi və tibbi biliklərin əsasları. 2019 PDF. Panaseya.az sayt |
12 |
2 |
Əhalinin köçürülmə və yerləşdirilməsi |
Köçürmə tədbirlərinin planlaşdırılması. Köçürülmənin növləri. Əhalinin köçürülmə zamanı davranışı. Təhlükəsiz zona: ona verilən tələblər |
Köçürmə tədbirlərinin planlaşdırılmasını bacarır. Köçürülmənin növlərini ayırd edir. Təhlükəsiz zonaya verilən tələbləri təhlil etməyi bacarır. |
S.Zamanova, N.Məmmədova :”Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” (Mülki müdafiə) 2016. H.O.Ocaqov “Mülki müdafiə” 2000 il. H.O.Ocaqov “Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” 2002. PDF. Panaseya.az sayt |
13 |
2 |
Fərdi mühafizə vasitələri və onlardan istifadə qaydaları |
Fərdi mühafizə vasitələrinin təyinatı və təsnifatı. Tənəffüs üzvlərini mühafizə edən vasitələr: izoləedici və süzücü əleyhqazlar, uşaq mühafizə kamerası, respiratorlar, toz əleyhinə parça maskalar və əlaltı vasitələr. Dərinin mühafizə vasitələri: izoləedici, süzücü. Tibbi mühafizə vasitələri: fərdi aptekçə, Fərdi kimya əleyhinə paket, fərdi sarğı paketi və onlardan istifadə qaydası |
Fərdi mühafizə vasitələrinin təsnif etməyi bacarır. İzoləedici və süzücü əleyhqazlardan istifadə etməyi bacarır. Fərdi tibbi aptekçə, fərdi kimya əleyhinə paket, fərdi sarğı paketi ilə tanış olur və onlardan istifadə etməyi bacarır. |
S.Zamanova, N.Məmmədova :”Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” (Mülki müdafiə) 2016. H.O.Ocaqov “Mülki müdafiə” 2000 il. H.O.Ocaqov “Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” 2002. R.N.Soltanov, N.İ..Mirzəyev, F.Ə.Məmmədova. Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi və tibbi biliklərin əsasları. 2019 PDF. Panaseya.az sayt |
14 |
2 |
Fövqəladə halların nəticələrinin aradan qaldırılması tədbirləri Qəza-xilasetmə və digər təxirəsalınmaz işlərin təşkili və aparılması |
Nüvə zədə ocağında aparılan xilasetmə işləri. Radiasiya təhlükəli obyektlərdə zərərsizləşdirilmənin növləri: dezaktivasiya, tam və qismən sanitariya təmizlənməsi. Kimyəvi zədələnmə ocağında təxirəsalınmaz tədbirlər və xilasetmə işləri. Bakterioloji zədələnmə ocağında aparılan xilasetmə və digər təxirəsalınmaz tədbirlərin təşkili—dezinfeksiya, dezinseksiya, deratizasiya |
Zədə ocağında aparılan xilasetmə işlərinin növlərini araşdırır, xilasetmə və digər təxirəsalınmaz tədbirlərin təşkil etməyi bacarır. |
S.Zamanova, N.Məmmədova :”Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” (Mülki müdafiə) 2016. H.O.Ocaqov “Mülki müdafiə” 2000 il. H.O.Ocaqov “Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” 2002. R.N.Soltanov, N.İ..Mirzəyev, F.Ə.Məmmədova. Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi və tibbi biliklərin əsasları. 2019 PDF. Panaseya.az sayt |
15 |
2 |
Fövqəladə hallara qarşı əhalinin mənəvi-psixoloji hazırlığı |
Fövqəladə halların insanların psixi halına və iş qabiliyyətinə təsiri. Psixoloji hazırlığın əsas məqsədləri. MM sistemində mənəvi –psixoloji hazırlığın forma və metodları.
|
Fövqəladə halların insanların psixi halına və iş qabiliyyətinə təsirini təhlil etməyi bacarır. Psixoloji hazırlığın əsas məqsədlərini şərh edir və yerinə yetirməyi bacarır. MM sistemində mənəvi –psixoloji hazırlığın forma və metodlarını təhlil edir. |
S.Zamanova, N.Məmmədova :”Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” (Mülki müdafiə) 2016. H.O.Ocaqov “Mülki müdafiə” 2000 il. H.O.Ocaqov “Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi” 2002. R.N.Soltanov, N.İ..Mirzəyev, F.Ə.Məmmədova. Həyat fəaliyyətinin təhlükəsizliyi və tibbi biliklərin əsasları. 2019 PDF. Panaseya.az sayt |
Cəmi |
30 |
|
|
|
|
Davamiyyətə verilən tələblər və davranış qaydaları
Tələbə dərslərdə müntəzəm iştirak etməlidir. Auditoriyada müəllim və tələbələr arasında səmimi, demokratik dəyərlərə və qarşılıqlı hörmətə əsaslanan münasibət qurulmalıdır. Müəllim tədris prosesində tələbələrə mövzunu ətraflı başa salmalı, onları maraqlandıran suallara cavab verməli, tələbələrə hörmətlə yanaşmalı, onlarla kobud davranmamalı, bütün tələbələrə eyni dərəcədə obyektiv və təmənnasız münasibər göstərməlidir.
Tələbələr Universitet daxili nizam-intizam qaydalarına əməl etməlidirlər:
- Tələbələr məşğələlərə vaxtında və mütləq gəlməlidirlər (üzürsüz səbəbdən məşğələlərin buraxılması hallarında ballar çıxılır. Əgər buraxılmış məşğələlərin miqdarı əvvəlcədən müəyyən edilmiş limiti keçərsə tələbə avtomatik olaraq imtahana buraxılmır);
- Tələbələr tədris proqramına uyğun olaraq məşğələlərə hazırlıqlı gəlməlidirlər və məşğələlər zamanı fəallıq nümayiş etdirməlidirlər; məşğələlərə təyin olunmuş vaxt ərzində cavab verməlidirlər;
- məşğələlər zamanı tələbələr intizamlı olmalıdırlar;
- mövzuya uyğun ədədbiyyart və əlavə mənbələrdən istifadə etməyi bacarmarlıdırlar.
Аудиторийадан кянар тапшырыглар: Тялябя елми ъямиййятляриндя иштирак етмяк, дярслярдян кянар вахтларда ММ вя ТБЯ кафедрасынын тяшкил етдийи тибби тядбирлядя хцсусиля, эянъляр арасында эениш йайылмыш хястяликляр барясиндя сющбятлярдя иштирак етмяк тядрися йардымчы васитялярдян сайылыр.
Müəllif hüquqları
Tədris formasını və istifadə olunan dərs materiallarının elektron olduğunu nəzərə alaraq, tədris materiallrının müəllif hüquqlarının qorunmasına nəzarət etmək tövsiyyə olunur. İstifadə olunan bəzi materialların müəllimin əqli məhsulu olduğunu da nəzər alaraq, onların müəllifin icazəsi olmadan paylaşılmasının da qarşısı alınmalıdır.